שיקום גריאטרי

שיקום גריאטרי הוא תחום חשוב המתמקד בסיוע לבני הגיל השלישי להתאושש ממחלה, פציעה או תפקוד לקוי ולהחזיר להם את את עצמאותם.

עם המספר ההולך וגדל של בני הגיל השלישי בחברה שלנו, חשוב יותר להבין את היתרונות בשיקום זה ואת שיטות הטיפול הקיימות.

מהו שיקום גריאטרי?

שיקום גריאטרי הוא גישה רב-תחומית לטיפול רפואי המספק טיפול מקיף למבוגרים שנפגעו ממחלה, פציעה או מוגבלות.

מטרת השיקום הגריאטרי היא לסייע למבוגרים לשפר את יכולותיהם התפקודיות, להגביר את עצמאותם ולשפר את איכות חייהם.

מרכיב מרכזי בשיקום גריאטרי הינו פיזיותרפיה.

בפיזיותרפיה אנו עובדים על מספר מרכיבים:

שיפור רמה פונקציונלית:

שיקום גריאטרי מסייע לקשישים לשפר את היכולות הפיזיות והתנועתיות שלהם, מה שיגביר את עצמאותם ואת איכות חייהם. בכלל זה נתרגל כוח ושיווי משקל, שיפור ההליכה ושיפור הקואורדינציה.

כאב מופחת:

כאב יכל להגרם בגלל מגוון סיבות- דלקות, פציעה, ניתוח, מצבים כרונים ועוד. שיקום גריאטרי יסייע לקשישים להתמודד עם הכאב ואף להפחית אותו.

בריאות הנפש משופרת:

לשיקום גריאטרי יכול להיות גם השפעה חיובית על בריאותם הנפשית של קשישים. זה יכול לכלול הפחתת דיכאון, שיפור תפקוד קוגניטיבי והפחתת חרדה.

טיפול פרטני ומותאם אישית:

השיקום הגריאטרי צריך להיות מותאם אישית כדי לענות על הצרכים הספציפיים של כל קשיש, אנו שמים דגש רב על התאמת הטיפול למטופל.

במרכז DM אנו נותנים מענה מקיף הכולל הדרכה מתאימה ותוכנית תרגול ספציפית לצורכי המטופל, התכנית מבוססת על עקרונות לשיפור צפיפות העצם, שיפור הכח ותגובות שיווי משקל, אנו משתמשים במיטב הציוד והטכנולוגיה במטרה לחזור לתפקוד ולאיכות חיים אופטימליים. הכל בשיתוף פעולה מלא עם המטופל.