טיפולים

טיפולים מנואליים

המטרה שלנו כפיזיותרפיסטים היא לגרום לאנשים להרגיש טוב יותר, לזוז טוב יותר, וככלל לחיות חיים טובים יותר.

אחת הדרכים בהם אנו משתמשים היא הטיפול המנואלי. טיפול מנואלי בפיזיותרפיה הינו טיפול ידני (Hands on) הניתן כחלק מטיפול הפיזיותרפיה. טיפול זה הוא פאסיבי בעיקרו והתנועה מתבצעת על ידי הפיזיותרפיסט. ישנו מגוון רחב מאוד של טיפולים מנואליים (מניפולציות, דיקור, מאליגן, מוביליזציות ועוד) בהם ניתן להתמקד בשרירים, מפרקים, רקמות רכות ובמערכת הנוירווסקולרית.

מטרת הטיפול המנואלי הינה הפחתת כאבים, שיפור טווחי התנועה במפרקים, האצת ההחלמה ושיפור התפקוד.

בעבר התיאוריות על האפקטיביות של הטכניקות המנואליות השונות התבססו על "תיקונים" ביו מכניים של השלד, הפרדת הדבקויות ו"סידור" תתי פריקות של עמוד השדרה. כיום הסברה היא שהתיאוריות הנ"ל אינם מדויקות וטיפולים מנואלים אינם "מחזירים חוליות למקום" או "מפרידות הדבקויות", אלא ישנה פעולה נוירו-ביו\פסיכולוגית המקלה על הכאב או משפרת את טווח התנועה.

חשוב לציין כי טיפולים מנואליים באים כתוספת על התרגול והטיפול התנועתי, והערך של הטיפול הוא כאשר הטיפול המנואלי מביא את המטופל לידי ביצוע תנועה אשר בסופו של דבר תוביל לשיפור ברמת התפקוד והקלה בכאבים.

במכון אנו מדגישים ומבצעים שילוב של הטכניקות המנואליות והתנועתיות על- מנת להביא את המטופל לתוצאות הטובות ביותר.

פציעות ספורט
טיפולים מנואליים