טיפולים

טיפול בכאב כרוני

מטופלים מגיעים אלינו אחרי שנים של כאב ובלי תקווה, כשהם משוכנעים שזו גזירת גורל ואין מה לעשות חוץ מלהשלים איתה, אז זהו שלא!!! עברו הזמנים שמטפל היה יכול להגיד למטופל "זה מה יש, תלמד לחיות עם הכאבים. לא אוכל לעזור לך".

מומחי האגודה הבינלאומית ללימוד הכאב (IASP ) הגדירו כאב כחוויה תחושתית ורגשית בלתי נעימה הקשורה לנזק ממשי או פוטנציאלי לרקמות. הכאב, הוא תגובה של המוח לגירוי שמתפרש כאיום או כסכנה.

לכאב חד יש מטרה חשובה - הוא מתריע בפנינו על בעיה שמתרחשת בגוף ושדורשת טיפול. אבל במקרים מסוימים כאב יכול להפוך לבלתי פוסק - במקרים כאלה כדאי, רצוי וגם אפשר לטפל. תחושת הכאב אמיתית לגמרי, אך היא לא מעידה בהכרח על נזק ברקמות של הגוף, היא עיבוד של המוח ולכן ניתן לשנות אותה.

כאב כרוני הוא כאב שמתמשך גם לאחר החלמת הרקמה - הכאב הזה יכול להימשך זמן רב בלי קשר למצב הגופני. כאב מוגדר ככאב כרוני לאחר 3 חודשים.

בכדי לטפל בכאב כרוני יש "לתרגל" את המח ולהקנות לגוף הרגלים חדשים וחיוביים. כמו כן, יש להבין מהם הגורמים המשפיעים על מערכת העצבים לרעה ומעצימים את תחושת הכאב. ליווי של פיזיותרפיסט חיוני למניעת תהליך זה. פיזיותרפיסט ילווה את תהליך החשיפה לפעילות גופנית, חיזוק השרירים, שיפור סיבולת לב-ריאה, שיפור טווחי התנועה של המפרקים ואת תהליך החזרה לפעילויות יומיומיות.

פציעות ספורט
טיפולים מנואליים